søndag 29. november 2009

2 uker på diett

Nå har jeg gjennomført 2 uker av denne lav-karbo dietten. Det virker litt snodig at man skal gå ned i vekt av å spise masse feite dressinger med rømme, majonaise og fløte, men jeg føler meg i hvertfall lettere i kroppen. Jeg veide meg i går. Det var første veiing, så jeg vet ikke egentlig om jeg har gått ned noe til nå, men jeg bestemte meg for at det kan være kjekt å vite hvor ille utgangspunktet er.


Jeg har skeiet ut en gang med å spise to skiver knekkebrød og et par ganger har jeg spist youghurt med musli til frokost. Jeg spiser nok også mer frukt enn hva som anbefales. Når man ikke skal spise brød, poteter, ris eller pasta blir det en utfordring hvordan man skal lage maten. Det har lett for å bli mye salat, så vi prøver å variere, med kokte grønnsaker ok wok. Den vanligste frokosten er speilegg og bacon med råkostsalat (skal liksom være full av fiber). Her om dagen stekte vi en nydelig lammefilet som smeltet på tunga. Det er mulig erter er på nei-lista, men man blir litt lei av de samme grønnsakene også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar